• 5 augustus: Onich

Dat de Schotse weerman er ook wel eens naast zit, blijkt vanmorgen. Als we opstaan, regent het pijpestelen! Ach ja, het is niet anders ;) We maken ons snel klaar en Jerry smeert alvast broodjes voor onderweg. We willen graag de veerboot van 09:15 uur nemen. Gelukkig is die op een steenworp afstand gelegen van ons huisje. We arriveren keurig op tijd en betalen GBP 7 om aan de overkant van Loch Linnhe afgezet te worden.

Binnen 5 minuten worden we afgezet in Ardgour en rijden we Glen Tarbert in. Wauw, wat is het hier mooi! Het is jammer dat het zo regent, anders hadden we veel vaker een fotostop gemaakt.

Even voorbij het plaatsje Strontian gaan de tweebaansweg over in een singletrack road. Als we bij Loch Sunart even stoppen om wat foto's te maken, ziet Jerry ineens een zeehond op een rots liggen, leuk!

We rijden verder door het schitterende landschap. Bij het dorpje Acharacle slaan we linksaf naar Tioram Castle. Het weggetje wat er naartoe leidt, is heel erg smal. Gelukkig komen we maar een enkele tegenligger tegen. Na een paar kilometer doemt de ruïne van Tioram Castle voor ons op. Het kasteel ligt op een eilandje in Loch Moidart en is alleen bij laagtij te bereiken. Bij hoogtij wordt het volledig omringt door het water. Nu is het gelukkig laagtij dus we kunnen zo naar de ruïne lopen.

Dorlin Cottage met uitzicht op het kasteel

Na ons bezoek aan het kasteel rijden we verder. Onderweg pikken we een geocache op bij een monument.

We rijden door de prachtige natuur verder tot we bij de A830 aankomen, The Road to the Isles. Daar slaan we linksaf. In het plaatsje Arisaig gaan we uitgebreid lunchen bij The Old Library. Joshua en ik nemen een viscurry met rijst, Jerry een salade met grote garnalen en Michelle een gebakken visje. Het smaakt allemaal heerlijk!

Na deze heerlijke lunch rijden we verder naar Morar. Hier vind je een aantal mooie witte stranden. In het plaatsje zelf vinden vandaag de jaarlijkse highland games plaats. We rijden langs het terrein maar vinden het er allemaal wat 'kermisachtig' en amateuristisch uitzien. We besluiten dus niet te stoppen hiervoor.

We rijden vervolgens naar Glenfinnan. Hier staat het Glenfinnan Viaduct en het Glenfinnan Monument. Vorig jaar hebben we hier al uitgebreid rondgelopen dus dat doen we nu niet. We willen wel proberen of we de Jacobite Stoomtrein (de 'Harry Potter trein') kunnen spotten als hij over het Viaduct rijdt. We weten nog van vorig jaar dat hij rond 15:30 de brug passeert, dus als we geluk hebben zijn we op tijd. Het is wel leuk om dat nog een keertje te zien. Als we staan te wachten, horen we van een Vlaams echtpaar dat de trein al rond 15:00 is langsgekomen, jammer! Michelle en Jerry maken wat foto's van Loch Shiel en het viaduct vanaf het uitzichtpunt en daarna drinken we nog een kop koffie.

We rijden vervolgens naar Fort Williams waar we wat kleine boodschappen doen. We hebben vanmiddag al uitgebreid geluncht, dus vanavond eten we lekker belegde broodjes.

Petra zei

Ook nu weer...... Prachtige foto's!!!

Anoniem zei

schitterende foto,s echt heel mooi wat een mooi land ,Jammer van de harry potter trein nog veel plezier hoop dat het weer wat beter wordt groetjes Ine &Freek

Haaaai daar ben ik weer ;-)

Dat was weer zo'n mooi verslag en de foto's zijn ook weer goed gelukt. Wel jammer dat het weer niet helemaal mee heeft gezeten :-(

Dat zeehondje is echt schattig! Leuk dat jullie zo nu en dan ook een cache meepikken.

Ik wens jullie weer heel veel plezier maar dat gaat vast weer lukken ;-)

Dikke kus voor jullie allevier!

Sonja
xxx

Paula zei

Wat gaaf die zeehond!
Jammer dat de trein al langsgeweest was maar de foto´s blijven prachtig.
Ik vind de foto´s in de regen en bewolking eigenlijk wel heel mooi en mysterieus maar als je er zelf bent is het natuurlijk wel jammer dat de zon even niet schijnt.

Nog heel veel plezier de laatste paar dagen, jeetje het gaat echt snel zo´n vakantie.