• 29 juli: Pitlochry

Ook vanmorgen was Jerry weer als eerste wakker. Hij heeft vers brood gehaald en als de rest van ons ook wakker wordt, is de tafel alweer gedekt. We ontbijten uitgebreid en als we de boel hebben opgeruimd, maken we ons klaar om naar de Edradour Distillery te gaan, een kilometer van ons huisje vandaan.

Edradour is de kleinste distilleerderij van Schotland wat productie betreft. Ze produceren maar 12 vaten per week. Dat is erg weinig want sommige grote distilleerderijen produceren in 1 week wat Edradour in een heel jaar produceert. De verschillende witte gebouwen van Edradour liggen mooi op een heuvel en er stroomt een beekje over het terrein, het ziet er allemaal heel lieflijk uit.

We kopen kaartjes voor de rondleiding en gaan dan een kopje koffie drinken in het cafe. We hebben gelukkig maar een klein groepje, slechts negen personen. Dan worden we opgehaald door de een aardige, oudere mevrouw die ons de hele distilleerderij laat zien en er leuk over vertelt. Jerry, Michelle en ik mogen natuurlijk ook proeven van de verschillende soorten whiskey. Jerry vindt het erg lekker, Michelle en ik zijn echter niet zo gecharmeerd van whiskey. Geef ons maar een lekkere cocktail ;) Het wordt een interessant en leerzaam uurtje. Na de rondleiding kopen we uiteraard een paar flesjes Endradour whiskey in de winkel.

We stappen weer in de auto en rijden dan naar het visitor center van Killicrankie. Vanaf deze plek beginnen een aantal korte en lange wandelingen en wij willen graag de wandeling naar Soldier's Leap doen. Dit is een rotsachtige versmalling in de rivier waar het water doorheen geperst wordt. Net als we aan de wandeling willen beginnen, begint het te regenen. We gaan binnen wat drinken en nemen er iets lekkers bij. Als we even later weer naar buiten lopen, is de zon alweer tevoorschijn gekomen.

We lopen de kloof van Killiecrankie in en via het steile pad bereiken we Soldier's Leap, erg fraai weer! We zien een paar jongens die van de rotsen in het water springen. Brrr, wat zal dat koud zijn! We willen graag verder lopen naar een uitzichtpunt maar de routes staan niet zo duidelijk aangegeven. We belanden op een hele andere route en besluiten terug te lopen naar het visitor center. Daar nemen we de auto naar Tummel Linn. Hier lopen we naar de Garry Bridge en kijken we even naar de bungeejumpers die zich vanaf de Tummel Bridge 40 meter de diepte in laten vallen.

Na de wandelingen rijden we even terug naar ons huisje om ons op te frissen en om te kleden en daarna gaan we bij het gezellige restaurant in het naburige dorpje Moulin wat eten (helaas geen eetfoto's want ik was mijn toestel vergeten ;)). Na het eten rijden we naar het Pitlochry Festival Theatre. We hebben maanden geleden online kaartjes gekocht voor de voorstelling 'One Night of Queen' met Gary Mullen & The Works. Zij worden gezien als de beste Queen tribute band, en tijdens de 2-urige show zullen zij een flink aantal nummers van Queen ten gehore brengen. We hebben geen idee wat we ervan kunnen verwachten, dus we zien het wel ;) We halen onze kaartjes af bij de kassa en gaan in de grote zaal zitten. We hebben goede plaatsen op de tweede rij. Als de voorstelling begint, zijn we blij verrast; Wat zijn ze goed! We hebben een heerlijke avond en zitten allevier twee uur lang te genieten!

Dit filmpje heb ik van youtube afgeplukt. Het lukt mij niet om mijn eigen filmpjes te uploaden.

Om 22:30 is het afgelopen en rijden we in een vrolijke stemming terug naar huis. We gaan nog even bubbelen en kruipen nog even achter onze laptops. Niet lang daarna duiken we ons bedje in voor onze laatste nacht in Pitlochry.

Jaap zei

Nou dat was weer een super mooie dag. Het lijkt me ook super om naar die band te gaan en ok kan me dan ook goed voorstellen dat het een avond genieten is geweest.

Ook weer erg mooie natuur!!

Geniet lekker verder!!

xxx Jaap

Anoniem zei

Haaaaaai,

Dat was weer een mooie dag! De tour bij Edradour Distillery ziet er leuk uit. Jammer dat het weer daarna niet helemaal mee zat maar gelukkig duurde de regen niet zo heel lang.

Ook super dat het concert zo geslaagd was. Ik ga thuis op mijn gemakje even het filmpje bekijken.

Veel liefs en heel veel plezier weer!

Sonja
xxx

Anoniem zei

Wat een leuke dag weer, en die show lijkt me ook fantastisch. Lekker meebrullen met alle nummers... heerlijk. Pitlochry lijkt me echt een mooie omgeving, ik heb weer genoten van jullie foto's ook. Die whiskystokerij ziet er wel heel lieflijk uit met dat glanzende rood bij die witte gebouwen. Prachtig!

Wat een geweldige dag hebben jullie gehad ,en weer prachtige foto,s .Geen schorre stemmen van het meezingen ? nog heel veel plezier in het mooie Schotland .groetjes Ine & Freek

Paula zei

Wat leuk zo'n tour door de stokerijen, zeker zo 's morgens vroeg, hoop niet dat jullie al te veel op hadden tijdens het proeven. Die huisjes daar zien er ook zo schattig uit.

Prachtige wandeling zo door de natuur!

Heb net even naar het filmpje zitten kijken van Gary Mullen & The Works, WOW!!!

XXX Paula

Anja zei

Dat was een super leuke dag met veel afwisseling!

De distillery en de omgeving ziet er echt schattig uit. Leuk dat het concert goed bevallen is, kan me goed voorstellen dat jullie genoten hebben!

Rogier zei

Wat een prachtige idyllische foto's weer. Zo uit een sprookje lijkt het wel! Wat een prachtig land is het toch. En is godmondeju net d'n echte Freddy Hè!